Duitse consument verkiest cherry trostomaten van Royal Pride tot beste product van het jaar

De cherry trostomaten van teeltbedrijf Royal Pride uit Middenmeer zijn verkozen tot beste product van het jaar door de Duitse consument. Royal Pride levert deze onder andere aan supermarktketen Netto. De Hollandse tomaten - die onder de merknaam Markttag Premium in de Duitse schappen te vinden zijn - werden onder meer beoordeeld op presentatie, gebruiksvriendelijkheid en prijs-kwaliteit-verhouding. Harvest House is blij verrast met deze buitenlandse onderscheiding.

Circa 31.500 Duitse consumenten brachten de aflopen periode online hun stem uit, waarbij men de keuze had uit in totaal 172 producten verdeeld over 32 categorieën. De Hollandse cherry trostomaten van het merk Markttag de uiteindelijke prijswinnaar in de categorie ‘Groenten en Kruiden’. Naast directe productkenmerken mochten de respondenten ook aangeven of ze het artikel herhaaldelijk kopen en aan anderen aanbevelen. Ook op deze punten scoorden de cherry trostomaten van Royal Pride zeer hoog. “Wij maken als bedrijf zelf de keuze om de meest smaakvolle tomaten te telen met een goede kwaliteit, maar voor alle andere zaken die nodig zijn om het product zo snel en goed mogelijk bij de consument te krijgen vertrouwen wij volledig op onze partners in de keten. Deze prijs is dus ook een heel groot compliment aan alle medewerkers Greenpack, Harvest House, TNI en Netto discount Markten ” aldus Frank van Kleef van Royal Pride.

‘‘Telers Koert en Bart van den Ende en Frank van Kleef van Royal Pride telen al zo’n 10 jaar dit soort trostomaten voor onder andere Netto Zuid. Deze onderscheiding is niet alleen een blijk van waardering, maar ook een kroon op deze langdurige samenwerking’‘ aldus Yvonne Geurten, directeur Marketing van Harvest House.

Bekijk alle nieuwsberichten