Freshriders fietsen € 65.000,00 bij elkaar voor Daniël den Hoed

Met nog een Spinning Marathon op 17 november op de agenda is de Freshride die zaterdag 8 september plaatsvond een van de succesvolste edities van de afgelopen jaren.
Ruim 60 renners fietsten op deze dag de XL- of L-tour van respectievelijk 202 of 101 km. Tussenstops waren er bij Looye Tomaten en Koppert Biological Systems.

De Freshride is een initiatief van Harvest House en TNI. De deelnemers – afkomstig uit de AGF-sector - willen door deel te nemen aan deze tour een vuist maken tegen kanker. Naast sponsoring door bedrijven die de Freshride een warm hart toedragen verkopen de deelnemende renners ook rijkelijk gevulde groentekisten. Niet alleen de Daniël den Hoed Stichting maar ook enkele lokale doelen worden gesteund door de Freshride.

Paprikateler Gerard de Haas, een van de kartrekkers van dit evenement, is lovend over de samenwerking door de hele keten heen: “Samenwerking lijkt een modewoord, maar afgelopen zaterdag was weer een voorbeeld van hoe je met elkaar iets moois kan realiseren. Routemakers, motorbegeleiders, busbegeleiding, koffie’ super-de-luxe’ bij Looye tomaten, lunch bij Koppert Biological, BBQ van Poleij, maar ook de voorrijders, de duwers, de gaten- dicht-rijders, maar bovenal de 60 fietsers die groentedozen hebben verkocht. Samen hebben we weer een mooi bedrag bij elkaar gereden om een nieuwe onderzoeker bij Daniel den Hoed een kans te geven een onderzoek in de strijd tegen kanker te realiseren. Top”.

De 10e editie van de Freshride werd in maart van dit jaar afgetrapt met een Proloog avond, waar huisarts Tamara den Weijer en oud profrenner Maarten Ducrot het belang van gezonde voeding benadrukten. Op 17 november vindt er nog een Spinning Marathon plaats. Hierna wordt het definitieve sponsorbedrag bekend gemaakt en feestelijk overhandigd aan de gesteunde doelen.

Bekijk alle nieuwsberichten